Visit Tromsø kom til oss med et ønske om å fornye seg, både med tanke på format, papir og design. I den anledning har vi hjulpet dem med å lage en brosjyre med to forskjellige omslag, en til sommer- og vintersesong.

Målet var en brosjyre som kunne snakke til et stort segment – alle turister fra både inn og utland. Brosjyren inneholder alt både annonser, redaksjonelt innhold, portretter og omtaler.

Det er grafisk designer Marcus Lien Gundersen som har stått for design og utførelse gjennom et tett samarbeid med Visit Tromsø. Prosjektleder fra Chili er Terje Bendiksen. De har jobbet med workshops hos Chili over flere dager, og sammen kommet frem til helårsguiden – en guide om severdigheter og tilbud i Tromsø-regionen året 2018/2019.

Designet er dynamisk og moderne, med fokus på lesbarhet og spennende bildebruk.

sommer-og-vinterutgaven
Sommer- og vinterutgaven av Visit Tromsø sin turistguide. Foto: Knut Gaasvik.

– Det har vært en spennende og lærerik designprosess hvor vi har stått relativt fritt til å utforme design, selvfølgelig i tett samarbeid med markedssjef Lone Helle, og markedsrådgiver Kristine Green Fudali fra Visit Tromsø, sier Gundersen.

Guiden er på 130 sider og skal fungere som et verktøy for turister – noe de kan ta med seg og lese i.

Opplaget er på 40.000 eksemplarer, og er trykket på Amber Graphic ubestrøket offset 110/240 g.

Hva er din utfordring?

Har du et liknende prosjekt til oss, eller kanskje en helt annen utfordring? Ta kontakt med prosjektleder Terje Bendiksen.

Pin It on Pinterest

Share This