Slik oppnår du bedre resultater og øker din eksponering på sosiale medier i år.
Nytt år, nye muligheter. Er det ikke det vi pleier å si? Så grip denne muligheten da! La 2017 bli året hvor du virkelig gjør noe ut av kanalene dine på sosiale medier, enten om det er privat eller bedriftsrelatert.
Så, la oss ta det viktigste først:
1. Kvitt deg med «gravstøttene» og/eller «kirkegårdene»
Med gravstøtter snakker jeg om ”døde” profiler. Du vet, profiler eller sosiale kanaler du ikke har oppdatert siden november 2014, eller som rett og slett ikke er relevant for deg mer. Har du en blogg, men ikke publisert noe siden Barack Obama ble president? Slett den, eller gjør noe med det! Her er det sikkert mange som kan ta seg selv i nakkeskinnet – inkludert meg selv.
2. Benytt deg av det nye potensialet!
I 2016 var Instagram og Snapchat i tottene på hverandre, og kom stadig med nye oppdateringer. Faktisk såpass mange oppdateringer at det var vanskelig å følge med, og veldig mange nyheter gikk kanskje folk flest hus forbi.
Usikker på om du har fått med deg det nyeste nye? Ta en titt på artiklene under:
- Instagram: Lik og svar på kommentarer
- Instagram: Live Streaming og «forsvinnende» bilder
- Instagram: Lar merkevarer teste klikkbare «kjøptaggs»
- Facebook: Facebook Marketplace – nye finn.no?

Foto: https://unsplash.com/@rami_alzayat
3. Lik kommentarer på Instagram og Facebook
Skriver folk til deg på kanalene dine? Vis dem at du setter pris på dem ved å like kommentarene deres. Å like kommentarer på Facebook er for de aller fleste gammelt nytt, men ikke alle har fått med seg ”like”-oppdateringen på Instagram.
4. Bruk Facebook Live (og Instagram Live når det kommer)
Jeg tror 2017 stort sett kommer til å bli preget av video – spesielt live video på Facebook. Det er mange måter å bruke live video på, men sørg for å være relevant!
5. Lag stories på Instagram
Slik den nyeste oppdateringen er (per 5. januar 2017) ligger Instagram Stories-oppdateringer i øverste bar på appen. Det vil si at ønsker du øyeblikkelig oppmerksomhet er dette metoden for deg. Husk bare hva jeg skrev i punkt 4. – vær alltid relevant!
Les også: Instagram med ny oppdatering
Forsidefoto: https://unsplash.com/@brigittetohm

Pingback: Nå kan du sende Live fra Instagram