Bildeappen Instagram med nye oppdateringer (igjen). – Live-Streaming og «forsvinnende» meldinger vil komme på appen i løpet av et par måneder.

Instagram har lenge vært kjent for å være stedet du deler dine fineste bilder med verden. Således er bildeappen en plass for ”perfeksjon”, hvor både proff-fotografer og amatører hver dag poster sine vakreste blinkskudd. De andre bildene, «kladdbildene», blir ofte værende igjen på kamerarullen. Og det er nettopp dette ”perfeksjons-mønsteret” Instagram i det seneste har forsøkt å få bukt med.

instagram-live-stream-naar-live

Live-Streaming i aksjon, som vist på videoen under.

 

instagram-live-stream

Med et enkelt trykk på knappen starter du en Live-Streaming på Instagram.

I august lanserte bildetjenesten Instagram Stories, som gikk rett i strupen på Snapchats eksisterende konsept – MyStory. Dette ble gjort i et forsøk på å senke akkurat denne terskelen, og nå har bildedelingsgiganten kommet med enda en kunngjøring som skal ta opp kampen med ungdomsappen Snapchat: Live-Streaming og «forsvinnende» meldinger (Disappearing Messages).

Men Instagram ønsker ikke å bli sett på den måten – som Instagram Head of Product Kevin Weil nylig fortalte Recode:

”We want Instagram to be a place where you share all of your moments, [including] the more private moments or the inside jokes that are relevant not for your entire Instagram following but for a smaller group of folks.”

Funksjonen vil rulle ut i løpet av de neste månedene, skriver Instagram i en egen post.

Live-Streaming – så lett!

Som vist i videoen skal det være lett ”å gå live” på Instagram. Ifølge videoen sveiper du til høyre når du er i ”hjem-feeden” din. Deretter trykker du på ”Start Live Video” – og du er live! Når dette er gjort vil en utvalgt gruppe av vennene dine som har vist interesse for Live video tidligere, eller som har trykket på ”Slå på varsler” på profilen din, bli informert om at du sender live. Dette gjelder altså ikke alle som følger deg, slik det for øyeblikket er i Live-funksjonen på Facebook.

Dette er med andre ord et viktig element i Instagrams  ønske om å skape mer ufiltrert, personlig innhold. Hovedfokuset til funksjonen er med andre ord ikke å nå ut til flest, men å skape mest mulig relevant innhold for de som er mest interessert i deg!

Fra et kommersielt ståsted, eller markedsføringsperspektiv, er dette veldig spennende. Kunne du eller din bedrift være interessert i et møte med oss for å allerede nå snakke om noen av mulighetene som ligger rundt dette? Ta kontakt med lisa@https://https://https://https://chiligroup.no

For videre lesing om Instagrams annonsering:


Foto: Skjermdumper fra video.

Pin It on Pinterest

Share This