Chili fikk i år også det ærefulle oppdraget som hovedbyrået til Festspillene i Nord-Norge, som i år er det 53.

Hvis du bor, eller har vært i Harstad den siste måneden skal det godt gjøres å ikke ha lagt merke til Festspillene i Nord-Norge. Byen har på en merkelig måte våknet til live fra vinterdvalen sammen med sjeldne solstråler, og igjen fylt gatene i byen vår med et yrende menneskeliv.

Tett samarbeid

For andre året på rad valgte Festspillene Chili som sitt byrå, og oppgavene i år har vært mange – om ikke flere enn fjorårets!

– Vi er utrolig stolt over å ha fått kunne jobbe med festspillene i år igjen, sier prosjektleder på Chili, Hege Eriksen.

Hun har jobbet tett sammen med festivaldirektør Maria Utsi og resten av stabsgjengen.

Store på design

 I år som i fjor har Chili fått tilnærmet fullt grafisk ansvar for profilering og utforming av Festspilluka, men i år med grafisk designer, Marcus Lien Gundersen, i spissen.

– Det har vært en stor ære å få jobbe med Festspillene, og ikke minst lærerikt. Kulturen fra det sirkumpolare nord er sjeldent fargerik, og med en diversitet og finurlighet har dette vært et av mine mest givende prosjekter, sier Gundersen.

Chili har blant annet vært ansvarlig for layout og grafisk uttrykk for årets programavis. Årets plakatdesign er levert av Geir-Arne Bertheussen.

Bla i magasinet digitalt, her.

Andre grafiske tjenester og produkter som Chili har levert:

  • prosjektledelse
  • webdesign
  • bannere, program-bukker, flagg og plakater
  • bekledning og profilartikler
  • lommefoldere for program, pop-up butikker og Barnas Festspill
  • butikk- og vindusdekorer
  • folie og montering i bybildet
  • program og trykksaker for Arctic Arts Summit 2017
  • visuell identitet og trykksaker for årets NUK++
  • deltakerarmebånd, diplomer
  • programpresentasjon for Festspillene i Nord-Norge

Arctic Arts Summit

 Arctic Arts Summit 2017 er verdens første arktiske kulturpolitiske toppmøte og kulturkonferanse med deltakelse fra alle de åtte arktiske landene. Det var Chili, herunder Marcus, som også sto for det grafiske utrykket her. Kunst til plakat ble levert av Geir-Arne Bertheussen.

 – Det å få lov til å jobbe med materiell til denne historiske summit-en har vært en helt spesiell opplevelse, sier Gundersen.

Chili har, i tillegg til plakat, laget ulike profilartikler, scene drops o.l.

Synlighet i bybildet

Et levende sentrum er viktig for Festspillene, og det har Chili vært med på å bidra til. Vi har blant annet bistått med montering av alt fra flagg til plakater og kunstverk.

La du merke til de fargerike skulpturene, som under Instagram hashtaggen #FinnFargen, fikk stor oppmerksomhet rundt om i bybildet? Disse er laget av årets festspillprofil, Mari Lotherington, og Chili bisto som leverandør og montør.

– Det har vært utrolig kult å få jobbe med en vaskekte scenograf, sier Esben Eriksen, prosjektleder på Chili.

Fortsettelse følger

 I tillegg til en rekke grafiske tjenester, og montørtjenester, har Chili også jobbet tett på planverk, markedsføring og med prosjektledelse.

– Dette er andre året jeg er med som prosjektleder på Festspillene, og jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg stort til fortsettelsen, avslutter Hege Eriksen.

 

Pin It on Pinterest

Share This